hvordan bli en influencer på instagram, snapchat, youtube, tiktok

Hogyan Legyél Influenszer

Hogyan legyünk (és maradjunk) jó influenszerek?

Talán olvastad a bejegyzésünket arról, hogy mi az influenszer és azt gondoltad, hogy “hé, én is influenszer szeretnék lenni!” vagy talán már elkezdted, de úgy érzed, hogy szorosabb információra van szükséged arról, hogyan működnek a dolgok? Akkor ez a te útmutatód. Akár ruhák, cipők vagy egyéb termékek nagykövete akarsz lenni, ezek a lépések segíteni fognak neked!


1. lépés: Találd meg a platformot

Az első dolog, amit meg kell tenned, hogy eldöntsöd, melyik platformra szeretnél összpontosítani. Ma sok nagy influenszernek van Tik Tok, Instagram, Youtube fiókja és még sok más, de amikor először kezdesz, hasznos, ha egy vagy két platformra összpontosítasz, ahelyett, hogy mindent egyszerre próbálnál megcsinálni. Ne feledd, jobb egy dolgot rendesen csinálni, mint sokat félig!
Íme egy útmutató a legnépszerűbb platformokhoz az influenszerek számára ma és akiknek alkalmasak lehetnek:



Tik Tok: Rövid videók beépített szerkesztőprogrammal. Ha inkább mindent telefonon szeretnél csinálni, ez neked való. Alkalmas azoknak, akik táncvideókat, vicces skicceket szeretnének készíteni, megosztani véleményeket, tippeket és tudást, amit könnyen és gyorsan át lehet adni. 

 

Instagram: Fényképes tartalom. Ha szereted a fényképezést, ez a platform neked való. Az Instagram lehetővé teszi, hogy kombinációt készíts fénykép- és videós tartalomból, valamint rövid szövegek írásából. 


Youtube: Hosszabb videók. Ha szereted a videózást, és van időd hosszabb videók készítésére, amelyek több szerkesztést igényelnek, ez egy jó platform neked. Alkalmas tartalmakhoz, mint például vlogok, hosszabb videók, ahol különböző témákról beszélsz, útmutatók stb. 


Blog/saját weboldal: Hosszabb szöveges tartalom és egy vegyes médiakombináció. Ha szeretnél cikkeket, véleményeket és hasonlókat írni, ez egy remek platform. Lehetővé teszi, hogy összegyűjtsd a képeket, videókat és szöveget egy oldalon, amelyet teljes mértékben irányítasz. 

Az, hogy melyik platformot választod, attól is függhet, hogy milyen típusú termékeket szeretnél népszerűsíteni. A ruházat például nagyon népszerű, ha nagykövet szeretnél lenni az Instagramon, ahol még a “kisebb” profilok is sok esetben kaphatnak szponzorált termékeket. 


2. lépés: Találj egy niche-t

Tudd meg, milyen típusú tartalmat szeretsz létrehozni, és próbáld meg a témát tartani. Könnyebb egy elkötelezett követőbázist építeni, ha a követőid tudják, mit fognak kapni, ha követnek. Divat? edzés? étel? politika? művészettörténet? kutyás képek? Könnyebb magas színvonalú tartalmat létrehozni és új követőket vonzani, ha egy korlátozott niche-en belül maradsz.

Influenszer Mette Jakobsen képe
@_mettejakobsen_ megtalálta a niche-jét a kutyáival készült szabadban készült képekkel!

3. lépés: Fektess be olyan felszerelésbe, amit használni fogsz

Nem szükséges kimenni és megvenni a világ összes kameráját és szerkesztőprogramját, amikor először indulsz influenszerként. Kezdd kicsiben, és ahogy látod, hogy szükség van a felszerelésed fejlesztésére, fektess be olyan prémium felszerelésbe, amelyben tudod, hogy hasznosítani fogod. Ez segíthet a tartalmad javításában, megkönnyítheti a tartalom készítését, vagy szórakoztatóbbá teheti a tartalom létrehozását! A lényeg: okosan fektesd be, és gondolkodj, mielőtt vásárolsz.


4. lépés: Ne add fel!

Ne add fel! Amikor először kezdesz, demotiváló lehet, ha nem kapsz azonnal több száz követőt, de ne feledd, hogy a legtöbb influenszer sok időt töltött a tartalmuk fejlesztésével és a követőbázisuk felépítésével. Íme néhány tipp, amit tehetsz azért, hogy motivált maradj, és nagyobb platformot építs. 


Tanulj új készségeket

Rengeteg online forrás áll rendelkezésre, amelyek megtanítják neked, hogyan szerkeszd a képeket és videókat, hogyan készíts jobb képeket, és hogyan írj jobb cikkeket. Nézd meg útmutatónkat a reels és fotográfia  ha még nem tetted meg! Szánj időt arra, hogy tanulj másoktól, és gyakorlod a tartalom minőségének növelését. A jobb tartalom nagyobb eséllyel vonz együttműködéseket a cégekkel, és általában több követőt vonz. 


Beszélj a követőiddel

Az influenszer kihívásának egyik fontos része a kapcsolat kiépítése a követőiddel, és annak fenntartása. Beszélj a követőiddel a történetekben, tegyél fel nekik kérdéseket, válaszolj a megjegyzésekre és üzenetekre, ezek mind jó módjai annak, hogy megismerd azokat, akik követnek, és talán új barátokat is szerezz.

Ismerkedj meg más influenszerekkel

Ne félj kapcsolatba lépni más influenszerekkel a szakmádban. Nagyon hasznos lehet, ha más influenszerektől kérdezel, amikor először kezdesz, és sokkal szórakoztatóbbá teszi a hosszú távú munkát is! 


Postolj gyakran (eleget)

Egy nagyon fontos dolog, ha több követőt szeretnél online, hogy rendszeresen publikálj. Hogy milyen gyakran kell posztolnod, az attól függ, hogy milyen platformot használsz. Például egy Youtube videó több munkát igényel, mint egy Instagram poszt, ezért lehet, hogy érdemesebben gyakrabban posztolni Instagramon, mint Youtube-on. Ugyanakkor figyelj arra, hogy minden tartalom, amit posztolsz, magas minőségű és értéket ad hozzá (legyen az szórakoztatás, információ vagy hasonló) a követőid számára. Nincs sok értelme minden nap posztolni, ha végül olyan tartalmat osztasz meg, amellyel nem vagy elégedett, és amit a követőid nem értékelnek.


Hitelesség és felelősség

Nem titok, hogy influenszerként felelősséged van, hogy hiteles, nyitott és őszinte legyél. Könnyű elveszíteni a követőid bizalmát, ha olyan terméket ajánlasz, amit valójában nem szeretsz, és amit nem használnál magad se. Ha megvetted azt a fényképezőgépet, amelyet a kedvenc fotósod ajánlott, és kiderült, hogy rossz képeket készít, és azonnal elromlik, nehéz lesz bíznod az influenszerben, amikor legközelebb egy termékről posztol. Ugyanakkor fontos, hogy ügyelj arra, hogy ne terjessz olyan üzenetet, amely negatívan befolyásolhatja a követőid, akár olyan attitűdök népszerűsítésével, amelyek hátrányosan hathatnak a befolyásolható követőidre, akár olyan termékek ajánlásával, amelyek hatással lehetnek rájuk, vagy akár károsak is lehetnek. Ne feledd, jogod van ahhoz, hogy nemet mondj, ha valaki megkér, hogy népszerűsíts valamit, és sosem késő meggondolni magadat!

Vissza a blogba